lørdag 17. desember 2016

Luke 17



SÅRBARHETENS KRAFT


Ser du meg  – når jeg ikke smiler? Når smertene blir for vanskelige å bortforklare. Og ordene er skipbrudne. Ser du meg helt inn i hjertet da?


Foto: Astrid Dyve

Makter du å se meg inn i sjelen? Eller ser du en annen vei i håp om at det går over – snart? Det som ikke nevnes, finnes ikke?

Min sårbarhet er ikke min svakhet. Min såbarhet er en del av meg. En del av livet. Når jeg våger å vise den, er det en tillitserklæring – til deg. I all min skam, i all min skjørhet, i all min uperfekthet står jeg foran deg  –naken. Uten maske.

Foto: Astrid Dyve

Lev helhjertet er mitt mantra. Jeg lever helhjertet når jeg våger å vise min sårbarhet. Da ser jeg også din, nikker gjenkjennende og omfavner den – omfavner deg.

Våg å være i de blå dagene.
Snart kommer sola - og smilet skinner i øynene igjen. Og du er HEL. Helhjertet. 









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

I KORONAENS TID

"  Fysisk avstand trenger ikke bety annet enn at relasjonen mellom oss må finne nye veier.  Og det gjør den- akkurat som vann renner de...