torsdag 27. mars 2014

Jeg velger meg April

Foto: Astrid Dyve

Aldri har jeg lengtet mer etter vår. Etter sol. Etter klar himmel. 
Jeg som elsker alle årstider. Som ser det vakre i skiftningene - i rytmen i naturen. 


Men aldri har jeg lengtet mer etter vår. 



Foto: Astrid Dyve

Og det er faktisk en mannsalder siden sist man så en slik en vinter her i sørøst. 
Grå - tung - våt.

Foto: Astrid Dyve

Etter denne dvaletilværelsen kjenner jeg nå at det begynner å rasle og tasle - krible og boble. Det er som nytt liv er klart til å leves. Til å nytes. 

En ny start. En ny mulighet. 

Foto: Astrid Dyve

Så kan vi fylle dagene med det som gir oss mening. Det som gir andre mening. Det som gir glede. Det som gir håp. 



Foto: Astrid Dyve


For verden blør. Mennesker dør. Vi må ikke sove.

Men vi kan vise verden at det finnes en vår. Det finnes et håp. 


Foto: Astrid Dyve


Som ringer i vann kan vi sende ut glede - kjærlighet - godhet. Mange bekker små - gjør en stor Å. Kom la oss vise verden!


Foto: Astrid Dyve

Det er en ny VÅR!

Det må vi tro på.


Foto: Astrid Dyve



VÅR
Våren kom i går
Med regn
Øsende regn
Og vind

Og jeg tenkte på deg
I regn
En høstdag
I en annen tid

Men våren kribler i kroppen
Det sprenger på
For nå er du her
I våren


I regn…

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

I KORONAENS TID

"  Fysisk avstand trenger ikke bety annet enn at relasjonen mellom oss må finne nye veier.  Og det gjør den- akkurat som vann renner de...