fredag 15. mars 2013

If you just SMILE





Det er fredag. Ute laver snøen ned og Kong Vinter har visst fremdeles behov for å briske og pave seg. Jeg har tullet meg inn i pledd og sitter så nære ovnen det går an uten at jeg tar fyr. Kroppen har forlanget en time-out så jeg lytter til den i dag og tar det helt med ro. Med god samvittighet (nesten)

Så på denne dagen da alt føles ekstra tungt - bikkja som maste meg opp alt for tidlig - kulda som biter - kroppen som verker - da kom en sang dettende ned i hode på meg: "SMILE"

Så da ble det dagens tema for meg. For det å smile selv om man ikke har lyst til det, gjør noe med oss. Og det er så befriende smittsomt. Det er et språk alle forstår. ALLE!



Og hva er vel vakrere enn et hjertelig smil. Et smil, som kommer ærlig og oppriktig innenfra og lyser opp øynene, er vakrere enn noe make-up kan få til.



Å møte verden med et smil åpner dører. Det åpner hjerter. Det åpner sinn. Og som jeg har sagt før; det du sender ut kommer tilbake til deg. Og hvem vil ikke ha et smil i retur?


 
 
Jeg trodde ikke jeg hadde smilet inne i meg i dag. Men det ligger alltid der på lur. Og jeg vil bruke det hemningsløst, selv om grunnene til å smile ikke er alt for åpenbare en slik dag. Det er faktisk det mest magiske verktøyet vi har. Et smil er ren magi - en trylleformular.
 
 
 
Så jeg gir deg et stort smil. i dag Og jeg vil at du skal gi det videre. Ta et smil - og la det vandre - fra den ene til den andre!
 
Har du ikke noen grunn til å smile - smil allikevel!

Pay it forward!

Enjoy the beautiful song SMILE from Charlie Chaplins movie Modern Time sung by Nat King Cole
 



English version:

It's Friday. It's snowing outside and King Winter certainly hasn't given up yet. I have wrapped myself in a blanket and sitting so close to the oven I possible can without getting on fire. The body requires a time-out so I listen to it today.

On this very day feeling a bit down (the  dog woke me up far too early - the cold weather is biting - my body is aching) - this particular song came into mye head: "SMILE"


This word became today's topic for me. To smile even if you do not feel like it, does something with us. And it's so contagious. It is a language everyone understands.


And what could be more beautiful than a warm smile. A smile, that  honestly and sincerely comes from within and illuminates the eyes, are more beautiful than any make-up can do.

To face the world with a smile opens doors. It opens hearts. It opens the mind. And as I have said before, what you send out comes back to you. And who would not have a smile in return?

I never thought I had smile within me today. But it is always there - right under the surface. And I will use it without inhibitions, although the reasons to smile is not too obvious on such a day. It is indeed the most magical tool we have. A smile is pure magic.

So I will give you a big smile today. And I want you to pass it on.

If you don't see any reason to smile - do it anyway!

Pay it forward!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

I KORONAENS TID

"  Fysisk avstand trenger ikke bety annet enn at relasjonen mellom oss må finne nye veier.  Og det gjør den- akkurat som vann renner de...