mandag 4. desember 2017

Luke 4


Foto: Astrid Dyve

Julemusikken flommer ut av radioen, postkassen fylles med reklame for alt vi bare MÅ kjøpe til jul. Julepyntede butikker lyser mot oss, adventslys er tent og julestjerner lyser i alle hjem. Joda, vi skal nok komme i julestemning.



Jeg liker denne tida. Den lune koselige førjulstida. MEN jeg vil se bak all staffasjen. Jeg vil bruke tiden til å fokusere på det som er viktig for meg. Jeg vil  være


HJERTENÆR

Mennesker som er hjertenær ser verden gjennom hjertet, og møter sine medmennesker med godhet. Om alle mennesker hadde levd med et åpent hjerte - levd fra hjertet - ville verden sett annerledes ut. 

I førjulstiden blir vi mykere. Vi ønsker å gi. Vi ønsker å hjelpe. Enn om vi kunne ta med oss det ønsket inn i et nytt år - inn i en ny tid? Fra hjerte til hjerte.





"Der hjertet ditt er, er også skatten din" (Paulo Coelho)


Følg hjertet ditt, det tar aldri feil.



Se etter hjerter på din vei. De minner oss om å være hjertenær.





2 kommentarer:

  1. "Hjertenær" - for et nydelig ord.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for at du liker og kommenterer. Liker også godt det ordet. <3

      Slett

I KORONAENS TID

"  Fysisk avstand trenger ikke bety annet enn at relasjonen mellom oss må finne nye veier.  Og det gjør den- akkurat som vann renner de...