torsdag 7. desember 2017

Luke 7



"Inne i meg selv finnes det et sted hvor jeg lever helt alene, og det er der jeg fornyer kildene som aldri går tomme" (Buck)


Vi har en kilde i vårt indre. Når vi kommer i kontakt med den vil vi forstå mer av hvem vi er, forstå mer av universet. Vi vil forstå mer av helheten.

Vi er sammen her på denne kloden. Vi er her på en veldig kort visitt. Og vi er ikke ment til å leve som et ett-tall. Vi er ment til å leve sammen. Sammen i et fellesskap. Vi trenger alle en 

VENN

Mange tenker at venner er noe man samler på. Som trofeer vi kan vise fram til omverdnen. Som om det er en konkurranse i vellykkethet. 


En venn er ikke noe du skaper – men derimot noen du gjenkjenner. Det er en usynlig vibrerende streng  mellom to som spiller den samme melodi. 



Det er mange som trenger noen. Og spesielt i denne tiden mot jul når glansbildet av det perfekte liv er klistret på alle reklamer og plakater. 

Vær en venn. Vær et medmenneske. Det er mange som trenger deg.



"Ikke gå foran meg, kanskje jeg ikke følger deg. Ikke gå bak meg, for kanskje viser jeg ikke vei. Gå ved siden av meg og bare vær min venn"
(Albert Camus)







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

I KORONAENS TID

"  Fysisk avstand trenger ikke bety annet enn at relasjonen mellom oss må finne nye veier.  Og det gjør den- akkurat som vann renner de...