søndag 3. desember 2017

Luke 3



Kroppen hadde kranglet med meg en stund og dagene var blå. Ildelementet brant på sparebluss. Jeg søkte råd hos en god hjelper. 
"Danser du noe da?" spurte hun. 
Hmm... når var det sist jeg danset? 
Når sist kastet du deg rundt i en 


DANS

Jeg liker å danse. Og gjerne for meg selv når ingen ser. Min firbente venn henger seg gjerne på når han ser matmor begynne å vrikke litt på hoftene. 
Jeg skrudde opp lyden på radioen og danset - med støvsugeren denne gangen. Hoj! Det fikk opp energien! Humøret steg flere hakk.


Her gjelder det å svinge seg i valsen! Så jeg velger å gå dansende inn i adventstiden. Jeg synes adventstiden er en fin tid for refleksjon og kontemplasjon. Men akkurat nå vil jeg DANSE!

Dans med meg!


DANS som om ingen ser på deg
ELSK som om du aldri har blitt såret
SYNG som om ingen hører deg
LEV som om det er himmel på jord (Souza)




"Dance is the movement of the universe concentrated in an individual" (Isodora Duncan)


















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

I KORONAENS TID

"  Fysisk avstand trenger ikke bety annet enn at relasjonen mellom oss må finne nye veier.  Og det gjør den- akkurat som vann renner de...