fredag 16. desember 2016

VI




Foto: Astrid Dyve


"Ikke uten deg - aldri uten deg..." 
Sangen leker seg inn i kroppen og legger seg mykt rundt hjerterota. Aldri uten deg. 

Jeg kan tåle alt. Jeg kan ri stormen av. Jeg kan strekke armene i været og vise Pippipower - Girlpower! Gudinnekraft! Ja så sterk kan jeg være!


Men ikke alene. Aldri uten deg. Fordi jeg er et menneske  skapt til fellesskap og 




TILHØRIGHET

Vi er ment for hverandre. Å vise at vi trenger hverandre er en god ting. Det er en styrke. Vi er en del av fellsskapet. Oss og hverandre. Fine ord. 


Foto: Astrid Dyve


Det å havne utenfor et fellesskap kan være tungt å bære. Som mange andre har jeg opplevd å måtte gi opp arbeidslivet. Man mister en "flokk". Man mister kollegaer. Man mister tilhørigheten. Man mister litt av seg selv. 

Derfor var det for min del nødvendig å redefinere meg selv. Hvem er jeg utenfor dette fellesskapet. Da blir det viktig å se at man er en del av det store fellesskapet - uansett hvor mye eller lite man makter å bidra med. 

For at vi skal føle tilhørighet, må vi føle oss inkludert - og vi må inkludere. Vi må rekke ut ei hand. Ei hand å holde i. Fordi vi hører til - hverandre.




Nyt den vakre sangen til Lars Martin Myhre; Uten deg








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

I KORONAENS TID

"  Fysisk avstand trenger ikke bety annet enn at relasjonen mellom oss må finne nye veier.  Og det gjør den- akkurat som vann renner de...