søndag 4. desember 2016

Luke 4




Mørket hadde senket seg over byen. Julelysene på torget skinte som diamanter. Luften var rå og kald og det dampet fra elva. Jeg hutret der jeg forsiktig beveget meg på isglatte fortau. 

Med pakke under armen, merket med Jente 9 år, stavret jeg meg opp trappa til kafeen. Der inne ble jeg møtt av et stort smil og en ordentlig knuseklem. Hun ser ut som en engel. Jeg tror hun er det. 





Med sitt lyse krøllete englehår og glitrende øyne står hun foran meg og stråler. Jenta som ville hjelpe barn som ikke har så mye å glede seg til fram imot jul. "God jul lille venn" ble hennes prosjekt. Et prosjekt som vokser og vokser for hvert år. Her kan vi melde oss på som giver av en gave til et ukjent barn. Og Anikken administrerer alt det andre.

Denne jenta lyser av 



GODHET

Godhet er et varmt ord. Godhet vises i menneskers øyne. Det stråler av varme - varme som kommer fra hjertet. Et rent hjerte. Godhet viser seg i handling. Om det så kun er et smil.


I disse førjulstider blir vi litt mykere om hjertet. Og det er en god ting. Vi vil hjelpe - vi vil bidra. Det føles godt å kunne gi.

Godhet. Smak på ordet. Kjenn på det. Kjenner du det sprenger litt i hjertet? Da vet du hva godhet er.







Bragernes torg






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

I KORONAENS TID

"  Fysisk avstand trenger ikke bety annet enn at relasjonen mellom oss må finne nye veier.  Og det gjør den- akkurat som vann renner de...