torsdag 1. desember 2016

Luke 1

Foto: Astrid Dyve

"Something about december"



I adventstiden ønsker jeg å dele ett ord hver dag. Ord som kan glede. Ord som setter følelser i sving. Ord til ettertanke.

I dag - på den første dagen i desember - i den første luka vil jeg gi deg ordet:


TAKKNEMLIGHET


Takknemlighet er en gave. En gave du kan pakke opp hver eneste dag og som da vil gi deg enda flere ting i livet å være takknemlig for. Takknemlighet er kanskje det viktigste redskap for å kunne føle øyeblikk av lykke. Gledens kilde ligger skjult i takknemlighetens gave.



Foto: Astrid Dyve

I desember vil jeg begynne dagen med takk og avslutte dagen med takk. Jeg skal finne minst tre ting jeg er takknemlig for. Det blir en fin adventskalender.

Er du med?



1 kommentar:

  1. Jeg er med. I dag er jeg takknemlig for
    - at jeg lever i et land der jag kan si det jeg mener
    - at jeg kan gjøre det jeg liker best - skrive
    - at jeg fant denne nydelige adventskalenderen - Takk, Astrid.

    SvarSlett

I KORONAENS TID

"  Fysisk avstand trenger ikke bety annet enn at relasjonen mellom oss må finne nye veier.  Og det gjør den- akkurat som vann renner de...