torsdag 3. januar 2013

Livsoppgave til besvær


Å finne sin livsoppgave er et hett tema i disse tider – for mange. «Find the job you love, and you don’t have to work a single day in your life” - og alt det der. Finn det du elsker å gjøre – det du alltid har vært flink til – det du brenner for - og du vet hva som er “din vei”.

Jo takk som byr. Storebror la ut på sin blogg at «alle er gode til noe. Enten det er å spille gitar, strikke, rydde i hagen eller passe en iguana» (
http://baglerlarsen.net) Ikke vet jeg hva en iguana er for noe. Heller ikke er jeg veldig god på gitar eller hagearbeid for den sakens skyld. Strikke? Eh eh. Så hva er mitt talent – min nådegave. Jakten på min livsoppgave fortsetter.

Mange av oss sliter vel kanskje med det å ha nok tro på oss selv. At vi virkelig kan noe og kan bidra med noe. Men det er sant som broder’n sier; ALLE er gode til NOE!

«Det er typisk norsk å være god» er ord fra landsmoderen som ennå klinger i ørene på oss. Med god mente ikke Brundtland god som i å være snill. Men å vise at man har et talent – at man lykkes. Ikke noe galt i det, men jeg skulle ønske at vi heller var mer opptatt av å være god, ved å vise godhet og hjertevarme overfor hverandre. For vi seiler denne skuta sammen – vi er ikke alene. For å få skuta på rett kjøl må vi samarbeide. Og godt samarbeid blir best når godhet og hjertevarme er hovedingredienser.

Mitt ønske og målsetting for 2013 er å være god til å være god – hjertegod.

Så om du som meg ennå ikke har funnet «din livsmisjon» - ikke fortvil – du er ikke alene. Imens kan vi jo vise verden litt ekstra godhet og hjertevarme. For en livsoppgave!! ;0)
 
                                                                     Vi er på vei

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

I KORONAENS TID

"  Fysisk avstand trenger ikke bety annet enn at relasjonen mellom oss må finne nye veier.  Og det gjør den- akkurat som vann renner de...