onsdag 16. januar 2013

Winter poem



Midtveis i januar og dagen har blitt 55 minutter lengre siden vintersolverv. Det vakre lyset når sola så vidt gyller over åskammen og snøen som ligger kritthvit og iskald, gjør dagen perfekt. Blekblå himmel ruver over en krystallisert verden og det knirker sjarmerende for hvert skritt jeg tar. Det river i brystet når jeg puster inn den kalde luften, men jeg kjenner hode klarner. Tankene klarner. En tindrende klar følelse rommer hele meg.


 
Ja, jeg gleder meg stort over at vi får ha lyset litt lenger for hver dag. At dagene blir lengre med et steng av forventning og glede i seg. Men selv om våren ligger der framme og lokker forførende med all sin prakt – nyter jeg vinterdagene. Som jeg vil nyte vårdagene når de kommer. For jeg ser det vakre i hver årstid. Som alt i universet pulserer også naturen og elementene med den – og det blir et crescendo som åpenbarer seg i de fire årstider.

 
 


Winterpoem
Min verden er hvit
Snøkrystaller virvler lekende rundt som i en feiende jive
Stemning av ro og renhet hviler i jordens favn
 
Alle fragmenter av uro er hvisket ut
Landskapet ligger som et stille hav og duver
Alt er i balanse
Alt er fred
Alt bare er
 
Jeg ER et dikt – et vinterdikt


Jeg ønsker å dele den opplevelsen det gir å se det vakre i hver årstid, i denne videoen jeg har satt sammen med musikk fra albumet Winter Poem av Secret Garden

 
For my english friends:


Midterm in January and the day have become 55 minutes longer since the winter solstice. The beautiful light when the sun shines over the hill and the snow that is crystal white and ice cold, make the day perfect. Pale blue sky looms over a crystallized world -  the peculiar sound in the snow for every step I take. It hurts in the chest when I breathe in the cold air, but my head feels clear. My thoughts are clear. A sparkling clear feeling holds all of me.

Yes, I love that we will have the light a little longer each day. The days are getting longer with an anticipation and joy in them. But even if spring is up ahead and beckons seductively with all its glory - I am enjoying winter. As I will enjoy the spring.  I see the beauty in every season. Like everything in the universe pulsates so do the nature and elements of it - and it becomes a crescendo that reveals itself in the four seasons.

WINTERPOEM

My world is white
Snow crystals playful swirls around like in a wild jive
The ambiance of silence and serenity rests in the earth's bosom

 
All fragments of disturbances are wiped out
The landscape is like a calm sea
Everything is in balance
Everything just rests
All is peace

 
I AM a poem - a winter poem
(ad)


I want to share this experience it provides to see the beauty in every season, in the video above that I’ve made with music from the album "Winter Poem" by Secret Garden. Enjoy!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

I KORONAENS TID

"  Fysisk avstand trenger ikke bety annet enn at relasjonen mellom oss må finne nye veier.  Og det gjør den- akkurat som vann renner de...